Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789058755889 |
Ze zijn schaars geworden: familiebedrijven die een lange geschiedenis achter de rug hebben maar nog altijd floreren. Zo'n zeldzaamheid is Koninklijke Boom uitgevers, een multimediaal informatiebedrijf. De vijfde generatie Boom staat nu aan het roer. Boom uitgevers 175 jaar schetst de geschiedenis van deze bijzondere uitgeverij en laat zien met welke dilemma's de onderneming zich in de loop der tijd geconfronteerd zag. Moesten directie en medewerkers blijven opereren als een 'familie' of waren meer zakelijke arbeidsverhoudingen wenselijk? Diende de firma zich te beperken tot haar traditionele thuisbasis Meppel of kon ze haar activiteiten uitbreiden tot ver daarbuiten? Was het verantwoord om grote, riskante investeringen te doen in steeds wisselende 'nieuwe media'? En niet in de laatste plaats: had een uitgever van kranten, boeken, tijdschriften en digitale informatiebronnen een taak als 'waakhond van de democratie'? Gert-Jan Johannes is verbonden aan de faculteit Geesteswetenschappen van de Universiteit Utrecht.